Sponsoring legalnych bukmacherów w Polsce

Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem na dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów jest zawieranie umów sponsorskich. Z uwagi na to, że rynek bukmacherski jest ściśle związany ze światem sportu, to właśnie w tym obszarze najczęściej zawierane są umowy sponsorskie. Poniżej przybliżymy ci ten temat, skupiając się na największych polskich bukmacherach.

STS

Niewątpliwy lider rynku zakładów bukmacherskich w Polsce. STS przeznacza spore środki na działania sponsorskie, co potwierdza fakt, że twarzą operatora jest Peter Schmeichel czyli legendarny bramkarz Manchesteru United oraz Martin Schmitt znany wszystkim skoczek narciarski. W odniesieniu do polskiej Ekstraklasy, STS sponsoruje takie kluby jak:

  • Lech Poznań,
  • Jagiellonia Białystok,
  • Cracovia Kraków,
  • Pogoń Szczecin,
  • Zagłębie Lubin,
  • Górnik Łęczn,
  • Widzew Łódź.

Warto podkreślić, że ten operator 1 sierpnia 2018 roku podpisał prestiżową umowę z PZPN. Dzięki niej to właśnie ten operator do końca 2022 roku będzie oficjalnym sponsorem Reprezentacji Polski. Uwzględniając fakt, że Polska reprezentacja ma zagrać podczas tegorocznych Mistrzostw Świata w Katarze, można zakładać, że kontrakt ten pozwoli na pozyskanie nowych licznych klientów.

Fortuna

To drugi bukmacher pod względem wysokości obrotów. Do tej pory pełnił funkcję sponsora strategicznego Legii Warszawa. Choć współpraca ta dobiegła końca, to nie da się ukryć, że w dużej mierze przyczyniła się do wzrostu popularności tego operatora. W 2020 roku Fortuna podpisała umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, w ramach której będzie pełniła funkcję sponsora tytularnego podczas rozgrywek Pucharu Polski. Co ważne, operator ten pełni również funkcję sponsora tytularnego piłkarskiej polskiej 1 ligi. Co więcej, wspiera takie kluby jak:

  • Legia Warszawa,
  • Fortuna 1. Liga,
  • Fortuna Puchar Polski,
  • Radomiak Radom.

Dążąc do zyskania jak największej grupy odbiorców, Fortuna skupia się na sponsorowaniu wydarzeń największej organizacji MMA w Europie, federacji KSW. Co więcej, równie ważne znaczenie ma tutaj umowa z Polskim Związkiem Narciarskim, w ramach którego Fortuna sponsoruje reprezentację Polski w Skokach Narciarskich.

Czytaj również:  Gala złotej piłki – jak ją obstawiać?

forBET

Źródła wskazują, że na trzecim miejscu pod względem wysokości obrotów znajduje się obecnie forBET. Właśnie dlatego operator ten dba o staranny dobór partnerów. Jednym z ciekawszych kontraktów forBET jest ten zawarty ze spółką Runmageddon, która odpowiada za organizację ekstremalnych zawodów biegowych nie tylko na terenie Polski ale i na świecie. Co więcej, forBET aktywnie sponsoruje piłkarzy polskiej reprezentacji w AMPfutbolu, a także pełni rolę partnera generalnego Polskiego Związku Tenisowego.

Jednak co warto podkreślić, forBET w swych działaniach skupia się na zupełnie innych obszarach. Od 2020 roku pełni funkcję oficjalnego sponsora x-com AGO czyli najlepszej polskiej drużyny esportowej.

LV BET

Obecnie operator ten pełni rolę sponsora strategicznego piłkarzy Wisły Płock. Co więcej, jest również głównym sponsorem dla zawodników Śląska Wroclaw oraz Stali Mieli. Dodatkowo, logo tego operatora możemy znaleźć na koszulkach zawodników z RKS Garbarni Kraków. Ciekawostką jest również fakt, że operator ten mocno wspiera PFC Victoria London, czyli brytyjski klub grający w niższych ligach, w którym grają zawodnicy z Polski, a ambasadorem esportowej sekcji jest nie kto inny jak Jarosław „pashaBiceps” Jarząbkowski. Z kolei od lutego 2021 logo LV BET możemy oglądać także na koszulkach żużlowców z Unii Leszno.

TOTALbet

W naszej ocenie operator ten stał się naprawdę mocną siłą na polskim rynku zakładów wzajemnych. Dzięki dobrze zbudowanej marce może się pochwalić zawarciem umowy z:

  • Wartą Poznań,
  • Wartą Zawiercie.

eWinner

Na polskim rynku operator ten miał swój debiut w połowie 2019 roku, chcąc od razu dostać się do świadomości większości graczy. Podczas opisywania działań sponsorskich tego operatora nie możemy pominąć aktywnej współpracy z Marcinem Gortatem, który jako ambasador bukmachera bardzo często wykorzystywany jest w kampaniach marketingowych. Choć wykorzystywaniu takiego symbolu koszykówki, eWinner całość swojej uwagi skupia na żużlu i to właśnie tam kieruje zdecydowaną większość pieniędzy. Szczególnie ważne pozycje w sponsoringu to pozycja sponsora oficjalnego 1. Ligi żużlowej oraz cyklu Speedway Euro Championship. Dodatkowo eWinner jest sponsorem oficjalnym Speedway Ekstraligi. Jednym z ważniejszych punktów w karierze sponsorskiej tego operatora jest pełnienie od końca 2019 roku roli sponsora Apatora Toruń.

Czytaj również:  Jak obstawiać mecz Niemcy Anglia

ETOTO

Jest to jeden z niewielu operatorów, którzy nie włączają się szczególnie intensywnie w działania sponsorskie. ETOTO w zamian woli stawiać na współprace ze znanymi dziennikarzami i tym samym na ambasadora wybrał takie znane twarze jak Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Michał Pol, Artur Wichniarek, Roman Kołtoń i Przemysław Rudzki.

Betfan

Ten operator również nie przykłada wielkiej wagi do prowadzenia licznych działań sponsorskich. W zamian woli się skupiać na wykorzystaniu do akcji promocyjnych wizerunku Mariusza Pudzianowskiego, z którym ma podpisaną umowę. Były strongman jako ambasador marki pojawia się w licznych materiałach tego operatora.